قیمت برنج طارم و عوامل تاثیر گذار بر آن.

این برنج یکی از محبوب ترین ها در انواع برنج ایرانی می باشد.قیمت برنج طارم آن را  جزو پر فروش ترین برنج های ایرانی قرار داده. علت این محبوبیت در بین مردم تنها به دلیل لذیذ بودن آن می باشد. این برنج شامل خانواده بزرگی است. که در ادامه به معرفی این خانواده بزرگ اشاره خواهیم کرد. در ابتدا اجازه دهید علت نامگذاری این برنج را عنوان کنیم. طارم نام منطقه ای است که اولین بار این برنج از آن جا برداشت شد. این شهرستان در استان زنجان قرار دارد. این شهرستان دارای خاک مرغوب و حاصلخیزی است و به واسطه همین ویژگی این برنج در عطر و طعم، بی نظیر است. این برنج از اصیل ترین برنج های این منطقه می باشد. کیفیت این برنج بسیار بالا است به گونه ای که این برنج صادر می شود.

قیمت برنج طارم

 

ویژگی های کلی برنج اعلا ایرانی طارم

عطر و بوی فوق العاده آن.

طول این دانه در مقایسه با برنج های دیگر بلندتر می باشد.

ری این برنج نیز در مقایسه با برنج های دیگر بهتر می باشد.

رنگ خاص این برنج (رنگ سفید مایل به کرم).

معرفی روش پخت بهترین برنج ایرانی

برای پخت برنج به هیچ عنوان نگران نباشید. با امتحان روش زیر دیگر جای نگرانی نیست و با حداقل دو بار امتحان می توانید بهترین پخت را انجام دهید.

لازم است تا این برنج به مدت 2 تا 3 دقیقه درون آب نمک باقی بماند. توجه داشته باشید آب نمک بهتر است تا غلیظ باشد.

هنگامی که برنج درون قابلمه در حال جوش است بهتر است از چند تکه یخ به منظور شوک وارد کردن به برنج استفاده نمایید. این کار باعث می شود برنج قد بکشد.

هنگامی که برنج را آبکش می کنید از چنگ زدن برنج خودداری کنید. چرا که این کار باعث خرد شدن برنج می شود.

قیمت برنج طارم

معرفی خانواده بزرگ طارم

همانطور که در بالاتر نیز ذکر کردیم این خانواده بسیار بزرگ می باشد. همچنین به دلیل تنوع بالا، این برنج پاسخگوی هر نوع نیازی می باشد.

برنج طارم هاشمی و قیمت برنج طارم

این برنج در میان خانواده طارم از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این برنج بیشترین سطح شهرستان فریدونکنار را به خود اختصاص داده است. بذر این برنج تلفیقی از بذر برنج هاشمی و برنج طارم می باشد. یعنی بذر این دو برنج در کنار یکدیگر کشت می شوند. کیفیت این برنج قیمت بالای آن را توجیه می کند.

کاشت این دو بذر در کنار یکدیگر یک مزیت بزرگ دارد. اگر در یک زمین تنها برنج طارم کاشت شود به علت نازکی ساقه های این برنج، در هنگام وزش باد این ساقه ها بر روی یکدیگر می خوابند و در هنگام برداشت کشاورز باید هزینه زیادی را برای برداشت آن صرف نماید. اما اگر این دو بذر در کنار یکدیگر کاشته شوند، در هنگام وزش باد بر روی یکدیگر نمی خوابند و سالم باقی می مانند. این برنج از لحاظ قیمت بالاتر از برنج طارم هاشمی می باشد. رنگ دانه این برنج سفید متمایل به کرم می باشد.

برنج طارم عطری

این برنج در استان مازندران کشت و کار می شود. به علت ارتفاع زیادی که شهرستان طارم از سطح دریا دارد میزان رطوبت در این شهرستان بسیار کم می باشد. نتیجه این امر کم بودن آفات کشاورزی در این منطقه می باشد. در نتیجه در هنگام کشت و کار این محصول از آفات کمتری استفاده می شود و برنج ارگانیک باقی می ماند. این برنج کم محصول می باشد و بیشتر کشاورزان به همین دلیل علاقه ای به کشت این محصول ندارند. همانطور که از نام این برنج پیدا است، عطر آن فوق العاده است و افرادی که به دنبال عطر برنج هستند می توانند از این محصول خریداری و استفاده کنند. این برنج به دلیل ویژگی هایی که دارد دارای قیمت بالاتری می باشد.

برنج طارم صدری

این برنج در سال 1387 کشف شد.  در شهرستان فومن کشت و کار می شود.  از برنج طارم هاشمی عطر و بوی بیشتری دارد. اما در مقایسه با برنج طارم عطری از عطر و طعم کمتری برخوردار است. جنس این برنج گچی و سفت است. رنگ آن هم سفید متمایل به کرم می باشد. این برنج در مقایسه با برنج طارم هاشمی دارای قیمت کمتری می باشد.

برنج طارم دم سیاه

این برنج جزو معروف ترین برنج های ایرانی است. به عطر و طعم فوق العاده ای که دارد شهرت دارد. در شهرستان های رشت و لاهیجان کشت و کار می شود. علت نامگذاری این برنج به دم سیاه شکل منحصر به فرد آن است. وجود شلتوک و یا ریشک در این برنج، باعث انتخاب این نام شده است. یکی از ویژگی های اساسی این برنج کیفیت آن بعد از پخت می باشد. یعنی اگر بعد از پخت، برنج را درون یخچال گذاشتید، بعد از ساعت ها با داغ کردن مجدد برنج، برنج حالت تازگی دارد. این برنج در ظاهر شباهت زیادی به برنج هاشمی دارد. اما در حالت کلی عطر این برنج در مقایسه با برنج هاشمی کمتر می باشد.

یکی از راه های تشخیص این برنج با برنج های دیگر مالش دانه های برنج میان دو انگشت می باشد. این برنج دارای چربی زیادی می باشد. در هنگام مالش یک دانه برنج میان دو انگشت چربی خارج شده از آن را احساس خواهید کرد. لازم به ذکر است این برنج نیز جزو برنج های کم محصول می باشد. در نتیجه قیمت آن بسیار بالاتر از برنج های دیگر می باشد.

توجه داشته باشید این برنج در حالت کهنگی از کیفیت بهتری برخوردار است. در نتیجه اگر این برنج تازه باشد کیفیت خوبی را در پخت ارائه نمی دهد.

قیمت برنج

برنج طارم سنگی

این برنج از خوشمزه ترین برنج هایی است که در شرق استان مازندران کشت و کار می شود. آب و هوای ناحیه شرقی استان مازندران باعث شده است محصولاتی که در این شهرستان کشت و کار می شود دارای کیفیت بی نظیری باشد. رنگ دانه های این برنج نباتی است. شاید نام دیگر این برنج را به نام برنج طارم محلی و طارم استخوانی نیز شنیده باشید. ظاهر این برنج کوچک تر از طارم هاشمی و طارم دم سیاه می باشد.  این برنج از برنج های دیگر طارم از قیمت کمتری برخوردار است.

لازم به ذکر است تمامی برنج هایی را که در بالاتر نام بردیم بر اساس کیفیت کشت و کار دارای قیمت های مختلفی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد قیمت برنج طارم و انواع برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما