قیمت برنج از کشاورز و چگونگی انجام این خرید

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که قیمت برنج از کشاورز به صرفه هست یا از عمده فروش ؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

برنج جزو وعده اصلی ما ایرانیان می باشد. امروزه تشخیص برنج اصل از برنج تقلبی کار بسیار سختی است. چرا که افراد سودجو به وسیله کلاهبرداری اقدام به فروش برنج می کنند و با ترکیب برنج ایرانی با برنج خارجی اقدام به فروش می کنند. توجه داشته باشید دانش در خصوص برنج اصل و تقلبی امروزه بسیار مهم می باشد. چرا که بابت خرید برنج هزینه کمی پرداخت نمی کنید و برنجی را که قصد خرید آن را دارید باید خالص و مناسب هزینه ای باشد که پرداخت می کنید.

قیمت برنج از کشاورز

چگونگی تهیه برنج بدون واسطه از کشاورز

امروزه خرید بی واسطه برنج از کشاورز به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. در ادامه این مقاله راه هایی برای خرید برنج اصل را بیان خواهیم کرد. امیدواریم با مطالعه این مطلب بهترین راه ها را در خصوص خرید برنج بدون واسطه کسب نمایید.

خرید برنج به صورت مستقیم از کشاورز:

شاید تصورتان این باشد که با پیدا کردن یک زمین خوب و محصول بی نظیر بتوانید مستقیم با کشاورز ارتباط برقرار کنید و بعد اقدام به خرید برنج نمایید. اما این تصور اشتباه است چرا که با خرید برنج مستقیم از کشاورز، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. این مشکلات به شرح ذیل می باشد:

برنجی که به صورت تازه در زمین کشاورز وجود دارد به هیچ وجه نباید مصرف شود چرا که در اصطلاح به این برنج شالی گفته می شود. این برنج باید در کارخانجات مخصوص پوست گیری و صیقل داده شود. این کار به منظور گرفتن پوست اضافی از برنج و خالص کردن برنج به کار می رود. برنج برای مصرف نیاز به شالیکوبی دارد. نکته ای که باید توجه داشته باشید وقت گیر بودن این مدل خرید می باشد. چرا که در ابتدا باید به دنبال پیدا کردن زمین یک کشاورز خبره باشید و بعد اقدام به برداشت برنج نمایید و بعد از آن برنج را به شالیکوبی منتقل کنید و صبر کنید تا برنج آماده مصرف شود. تمامی این کار ها بسیار وقت گیر می باشد. اما اگر به دنبال خرید برنج بدون واسطه هستید می توانید این کار را انجام دهید.

قیمت برنج

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید قیمت برنج از کشاورز می باشد. خرید برنج از کشاورز دارای قیمت کمتری است. چرا که واسطه در این مدل از خرید به صورت کامل حذف می شود. اما همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم خرید برنج به صورت مستقیم از کشاورز اتلاف وقت را به همراه دارد. و باید به این نکته توجه داشته باشید.

برقراری تماس تلفنی با کشاورز:

برای انجام این خرید نیز کافی است با کشاورز تماس تلفنی برقرار کنید و بعد اقدام به خرید نمایید. اما این خرید نیز مشکلاتی را به همراه دارد. چرا که باید این اطمینان را کسب کنید که کشاورزی دقیقا همان برنجی را که شما قصد خرید آن را دارید ارسال می کند یا خیر.

در کل می توان بیان کرد قیمت برنج از کشاورز به مراتب از قیمت برنج از دلالان کمتر می باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید تفاوت قیمت در یک نوع برنج می باشد. به طور مثال در هنگام خرید برنج با یک نام مشخص ممکن است با دو قیمت متفاوت روبه شوید.

تفاوت این دو قیمت به دلیل کیفیت کشت و کار کشاورز می باشد. به طور مثال نحوه آبیاری، میزان آبی که برای کشت و کار برنج صرف کرده اید و میزان استفاده از ابزارآلات کشاورزی در قیمت نهایی برنج تاثیرگذار می باشد.

نحوه خشک کردن برنج

یکی از مواردی که در قیمت نهایی برنج تاثیرگذار است، نحوه خشک کردن برنج می باشد. برنج باید در دمای مناسب طی زمان نسبتا زیادی خشک شود. حال اگر  این مدت را کاهش دهند برنج زود تر خشک می شود. اما در کیفیت برنج تاثیر منفی می گذارد. همچنین نحوه خشک کردن برنج در ظاهر برنج نیز تاثیر گذار است و باید این نکته را مد نظر قرار دهید.

قیمت برنج از کشاورز

میزان استفاد از سم و آفت

مورد بعدی که شاید افراد کمی به آن واقف باشند میزان استفاد از سم و آفت می باشد. به بعضی از برنج ها نمی توان سم زد و عده ای از کشاورزان نیز به دلیل تمایل به برداشت برنج ارگانیک، به برنج سم تزریق نمی کنند. نتیجه این امر برداشت میزان کمتری برنج می باشد. چرا که به طور مثال اگر یک زمین به صورت نرمال و با تزریق سم، سالانه 1 تن برنج بدهد، با عدم تزریق سم این یک تن به 700 کیلو کاهش پیدا می کند و کشاورز چاره ای به جز افزایش قیمت ندارد. این کار کمک می کند تا کشاورز فروش مناسبی داشته باشد و همراه آن برنج ارگانیک عرضه کند.

تهیه اینترنتی برنج اعلا ایرانی بدون واسطه و مستقیم از کشاورز

فروشگاه های اینترنتی امروزه کار را برای افراد و خریداران بسیار راحت کرده است. چرا که به راحتی با انتخاب یک فروشگاه حرفه ای و کاربلد به راحتی می توانید خرید خود را انجام دهید. سعی کنید فروشگاهی را انتخاب کنید که دارای نماد الکترونیک باشد. این نماد به شما اطمینان خاطر می دهد که خریدی حرفه ای خواهید داشت.

نکته آخر در خصوص بهترین برنج ایرانی

در ابتدا باید مشخص کنید به دنبال چه برنجی با چه ویژگی هایی هستید. در ضمن بودجه ای را که برای خرید کنار گذاشته اید نیز بسیار مهم می باشد. برنج ایرانی دارای تنوع بسیاری می باشد و هر شخصی با هر مقدار بودجه و با هر سلیقه ای می تواند اقدام به خرید برنج نماید.

با افتخار می توان بیان کرد برنج ایرانی بسیار خوش پخت و خوش طعم می باشد. تنها کافی است قادر به تشخیص برنج خوب و بد باشید. این کار کمک می کند تا در هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید و خریدی بی نظیر را تجربه نمایید. توجه داشته باشید برنج ایرانی به صورت نیم دانه و لاشه به مراتب بهتر از برنج درجه یک خارجی می باشد. بهترین ها را انتخاب کنید چرا که شما لایق بهترین ها هستید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد قیمت برنج از کشاورز و انواع برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما