خرید عمده برنج از کشاورز و راه های انجام آن

تقریبا هیچ خانه ی ایرانی را خالی از برنج نمی بینید. بیشتر خانواده های ایرانی تمایل به نگهداری برنج به صورت کیسه ای و یا کیلویی دارند و فقط تعدا اندکی به خرید عمده برنج از کشاورز فکر می کنند .بسیاری از ایرانیان تمایل به نگهداری برنج دارند و برنج را به صورت عمده نگهداری می کنند. خرید برنج به صورت عمده مزایای زیادی دارد اما شامل معایبی هم می باشد که در ادامه این مقاله به آن اشاره می کنیم.

خرید عمده برنج از کشاورز

برای برنج هم دقیقا اینگونه است. بهتر است برای خرید برنج نیز به منبع اصلی آن یعنی نزد کشاورز مراجعه نمایید. در هنگام مراجعه به کشاورز می توانید برنج مورد نظر خود را به صورت کامل خریداری کنید. اما یکی از معایب خرید برنج از کشاورز این مورد است که ممکن است مقدار برنجی که مد نظر شما است را کشاورز نتواند تامین کند. نکته منفی دیگری که در هنگام خرید مستقیم از کشاورز باید به آن توجه داشت آماده نبودن محصول است.

نکاتی قبل از خرید برنج

برنجی که قصد خرید آن را دارید باید به صورت کامل شالیکوبی شده باشد و پوست های اضافی برنج کاملا گرفته شود. برای اینکه برنج آماده مصرف شود باید بعد از برداشت در کارخانجات با استفاده از ابزار مخصوص آماده مصرف شود. در اصطلاح به این مرحله شالیکوبی گفته شود. در این مرحله شلتوک برنج باید کاملا گرفته شود و بعد از بوجاری شدن آماده می شود.

منظور از شلتوک برنج پوسته های موجود بر روی دانه برنج می باشد. لایه اول که از برنج برداشته می شود کاربردی ندارد و دور انداخته می شود. اما پوسته دوم برنج تحت عنوان سبوس برنج به فروش می رسد.

منظور از بوجاری شدن برنج یعنی اقدام برای یکدست کردن برنج. برای یک دست کردن برنج باید از صافی های مخصوص این کار استفاده کرد. اگر قصد خرید برنج به صورت عمده و مستقیم را دارید بهتر است در این مرحله اقدام نمایید. چرا که این مرحله بهترین مرحله برای خرید برنج به صورت عمده می باشد.

خرید عمده برنج از کشاورز

علت خرید برنج به صورت عمده از کشاورز

خرید برنج به صورت عمده دارای مزایای بسیاری می باشد. یکی از مزایای خرید برنج به صورت عمده عدم تاثیر گذاری نوسان قیمت بر برنج می باشد.

قیمت برنج هر روزه درحال افزایش است و همین مورد باعث می شود خرید برنج به صورت عمده با سود بسیاری همراه باشد. در نتیجه اگر امکان خرید برنج به صورت عمده را دارید بهتر است حتما این کار را انجام دهید.

معایب خرید عمده برنج از کشاورز

خرید برنج به صورت عمده دارای مزایا و معایب بسیاری می باشد. در حالت کلی هر نوع خریدی به صورت عمده ممکن است سراسر سود نباشد. اگر برنج به صورت مناسب نگهداری نشود دارای معایب بسیاری است. به طور مثال ممکن است برنجی را که خریداری کرده اید دارای کیفیت مورد نظر شما نباشد. برای جلوگیری از همچین اتفاقی بهتر است قبل از خرید برنج به صورت عمده حتما مقدار کمی از برنج را خریداری کنید و طبخ نمایید. در صورتی که مناسب با سلیقه شما باشد می توانید برنج را به صورت عمده خریداری نمایید.

موردی که قبل از خرید عمده برنج از کشاورز باید به آن دقت کنید خرید مقدار مناسب برنج می باشد؛ چرا که ممکن است بیشتر از نیازتان خرید کنید. در صورتی که برنج را مصرف نکنید و باقی بماند ممکن است دچار افت کیفیت شود و یا در صورت نگهداری نادرست از برنج، برنج دچار کرم زدگی و یا آفت شود. در نتیجه مورد بعدی که در هنگام خرید عمده برنج از کشاورز باید به آن دقت کنید، شیوه نگهداری از برنج می باشد. سعی کنید برنج را در جای سرد و تاریک نگهداری کنید. مورد بعدی که باید به آن دقت کنید جابه جایی برنج می باشد. سعی کنید گونی های برنج را هر از چندگاهی جابه جا کنید. تا در طول زمان آسیبی به برنج وارد نشود.

از نگهداری برنج در رطوبت و یا نزدیک فضای گرم خودداری کنید. به طور مثال برنج را در نزدیکی آشپزخانه و یا حمام قرار ندهید. چرا که با این کار باعث آسیب به برنج می شوید.

خرید عمده برنج از کشاورز

مواردی که قبل از خرید برنج اعلا ایرانی باید به آن دقت کنید.

سعی کنید قبل از اقدام به خرید عمده برنج از خالص بودن برنج اطمینان حاصل نمایید. در ادامه به راه هایی که به وسیله آن می توانید از خالص بودن برنج اطمینان حاصل کنید، اشاره خواهیم کرد.

قبل از خرید برنج تعدادی دانه برنج را در دست بگیرید و دقیق به آن نگاه کنید اگر در برنج متوجه تفاوت رنگ شدید یعنی برنج دارای ناخالصی است.

یکی دیگر از راه هایی که به راحتی می توانید متوجه خالصی و ناخالصی در برنج شوید، چند دانه برنج بر روی یک سطح شیشه ای قرار دهید. هنگامی که دانه ها را بر روی شیشه قرار دادید به آن نور بتابانید. در صورتی که نور به صورت یک دست از برنج بگذرد یعنی برنج خالص است و ناخالصی در آن وجود ندارد.

قبل از خرید برنج سعی کنید یک دانه برنج را در زیر دندان خود بگذارید و به آن فشار وارد کنید. در صورتی که با یک فشار برنج پودر شد، یعنی برنجی که قصد خرید آن را دارید با کیفیت نیست. اما اگر برنج را در زیر دندان فشار دهید و برنج به چند تکه تبدیل شود یعنی برنج با کیفیت و مرغوب است.

نکته ای که قبل از خرید برنج باید به آن توجه کنید کهنه بودن برنج است. چرا که کهنگی در برنج باعث کیفیت مطلوب برنج می شود. در نتیجه توصیه ما به شما عدم استفاده از برنج تازه می باشد.  چرا که برنج تازه در هنگام استفاده به دلیل تازگی زود وا می رود و قابل استفاده نمی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد خرید عمده برنج از کشاورز ، انواع برنج ایرانی، بهترین برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما