خرید برنج مستقیم از کشاورز

خرید برنج مستقیم از کشاورز چگونه امکان پذیر است؟

خرید برنج مستقیم از کشاورز، شاید شما هم تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید.از آنجایی که برنج به عنوان مهمترین وعده غذایی ما ایرانی ها معرفی می شود؛ خرید آن برای تمام اقشار جامعه مهم می باشد.

اما به دلیل اینکه تنها 3 استان شمالی کشور، این محصول را کشت می کنند، خریداران سایر استان ها باید این محصول را گران تر از قیمت واقعی آن خریداری نمایند.

نکته قابل توجه این است که دلال و واسطه گری یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت کالاها و محصولاتی نظیر برنج و افت کیفیت آن ها است. این افراد با مخلوط کردن چند برنج و افزایش ناخالصی در آن، کیفیت آن را کاهش داده و این محصول را با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی به فروش می رسانند.

این موضوع سبب شد که خریداران به دنبال راهی برای خرید مستقیم برنج از کشاورز باشند.

اغلب خریداران برنج، تمایل دارند این محصول را مستقیما از کشاورز خریداری کنند تا هم از کیفیت آن مطمئن باشند و هم با مناسب ترین قیمت آن را تهیه نمایند. در واقع، خرید برنج مستقیم از کشاورز، به نفع خریدار است.

در این راستا باید بگوییم خرید مستقیم برنج از روی زمین کشاورزی، غیر ممکن است. چرا که برنج بعد از بریده شدن، نیاز به سفید شدن، الک کردن و سایر مراحل اینچنینی دارد که در کارخانه برنجکوبی انجام می گیرد.

شاید شما بتوانید محصولات کشاورزی دیگری مثل نخود، لپه و … را مستقیما در زمین کشاورزی خریداری کنید اما این نوع خرید برای برنج، غیر ممکن است.

از این رو این افراد تمایل دارند بدانند چگونه می توان برنج را مستقیما و از خود کشاورز خریداری کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوال می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

همه چیز در مورد خرید برنج مستقیم از کشاورز2

نحوه خرید برنج بدون واسطه

خوشبختانه روش های مختلفی برای خرید برنج مستقیم از کشاورز وجود دارد. البته نمی توان ورود تکنولوژی اینترنت و فضای مجازی را به این تجارت کم اهمیت دانست.

چرا که این تکنولوژی سبب می شود تا روش های مختلفی مثل فروشگاه های اینترنتی دایر شوند.

در این شرایط، خریدارانی که نمی توانند به صورت حضوری این محصول را از کشاورز خریداری کنند از طریق آنلاین، آن را تهیه خواهند کرد. این روش برای خریداران نقاط دور، بهترین گزینه است.

در گذشته، خریداران برنج فقط می توانستند از مغازه های کوچک و بزرگ، برنج فروشی این محصول را تهیه کنند اما تکنولوژی سبب شد خرید برنج مستقیم از کشاورز از روش های مختلفی امکان پذیر باشد که عبارتند از:

خرید برنج مستقیم از کشاورز سر زمین یا از طریق تماس تلفنی و یا خرید اینترنتی

خرید برنج مستقیم

خرید برنج سر زمین کشاورزی

یکی از روش هایی که از طریق آن می توانید مستقیما برنج خریداری کنید. راهی شدن به سمت یکی از استان های شمالی کشور و یافتن یک کشاورز معتبر است که برنج مرغوب و باکیفیتی کشت می کند.

طبیعتا این پروسه برای بسیاری از هموطنان، خصوصا آن هایی که هیچ کشاورز معتبری را در مناطق شمالی نمی شناسند کاری سخت و دشوار است.

مشکل دیگر این روش این است که برنج بریده شده در مزرعه، هنوز آماده پخت نیست. چرا که بعد درو، باید به کارخانه برود تا به اصطلاح، سفید شود.

لذا سایر هموطنانی که اطلاعاتی از کشاورزی و شالیکاری ندارند نمی توانند این مرحله را انجام دهند. حتی اگر بخواهند این مرحله را انجام دهند متحمل هزینه دوباره می شوند.

لذا آنچنان تفاوتی بین قیمت این برنج و برنج خریداری شده از واسطه وجود نخواهد داشت.

عیب دیگر این روش، هزینه و زمان بر بودن آن است. یعنی خریداران باید زمانی برای رفتن به این مناطق برای خرید برنج اختصاص دهند که این رفت و آمد، سبب هدر رفتن زمان و هزینه می شود.

همه چیز در مورد خرید برنج مستقیم از کشاورز

خرید برنج به صورت مستقیم و از طریق تماس تلفنی

روش دیگری که با آن می توان به صورت مستقیم، برنج را خریداری کرد، تماس تلفنی است. یکی از مزایای این روش نسبت به روش قبلی، صرفه جویی در زمان و هزینه است.

چرا که فقط با یک تماس تلفنی و بدون مراجعه حضوری، می توانید برنج مورد نظر را از کشاورز خریداری کنید. اما این روش نیز معایبی دارد.

یکی از مهمترین عیوب این روش این است که شماره تلفن یک کشاورز معتبر را باید از کجا پیدا کرد؟ تمام خریداران که کشاورزان شمالی را نمی شناسند.

لذا این روش فقط مناسب کسانی است که یک کشاورز معتبر را می شناسند.

حتی اگر خریداران موفق شوند شماره یک کشاورز را پیدا کنند از کجا باید مطمئن شوند که برنج فرستاده شده برای آن ها همانی است که سفارش داده اند.

به طور کلی، خریداران برنج با چه اطمینانی باید به حساب کشاورزی که از او هیچ شناختی ندارند، پول واریز کنند. به همین دلیل این روش فقط برای عده ای از خریداران که در مناطق شمالی، دوست و آشنا دارند گزینه مناسبی است.

همه چیز در مورد خرید برنج مستقیم از کشاورز2

خرید اینترنتی برنج به صورت مستقیم

با ورود تکنولوژی اینترنت به فضای کسب و کار، خرید کردن برای اکثر کاربران، راحت شد. استقبال مردم از این روش سبب شد اغلب کسب و کارها برای فروش بیشتر، اقدام به راه اندازی وب سایت و صفحه ای در شبکه های اجتماعی کنند.

فروشندگان برنج نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در واقع اینترنتی شدن فروشگاه های برنج سبب شد خریداران برنج بتوانند این محصول را مستقیما از کشاورز و بدون واسطه، خریداری نمایند.

البته در این روش نیز معایبی وجود دارد. مثلا بسیاری از این فروشگاه های اینترنتی، چند برنج را مخلوط کرده و آن را به نام برنج درجه یک شمال، به فروش می رسانند. بنابراین معتبر بودن فروشگاه های اینترنتی فروش برنج، بسیار حائز اهمیت است.

در حال حاضر، فروشگاه های معتبر زیادی مشغول به فروش بدون واسطه برنج هستند. این فروشگاه ها با شناخت و جمع آوری بهترین کشاورزان شمالی و محصولات آن ها در فروشگاه خود، تلاش می کنند با کیفیت ترین برنج شمالی را با مناسب ترین قیمت به دست مشتریان برسانند.

اولین گام این فروشگاه ها حذف واسطه ها بود. یعنی شخصا خودشان برنج را از کشاورز خریداری می کنند و قبل از فروش، آن ها را تست می کنند تا محصولی باکیفیت به دست مشتری برسانند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما