خرید برنج اعلا و ویژگی های این برنج

این روز ها تشخیص و خرید برنج اعلا با کیفیت کار بسیار دشواری است. به دلیل وجود افراد سودجو تشخیص برنج با کیفیت از برنج بی کیفیت کار بسیار سختی است. هنگامی که به یک فروشگاه و یا یک مجموعه برای خرید برنج مراجعه می کنید ممکن است متوجه با کیفیت بودن و یا نبودن برنج نشوید. ما اینجا هستیم تا بهترین روش ها را برای تشخیص یک برنج با کیفیت بدانید و یک خرید مطمئن انجام دهید. با ما همراه باشید.

شاید اولین موردی که به آن استناد می کنید تجربه قبلی تان از خرید برنج می باشد. با توجه به تجربه قبلی تان به دنبال برنجی مشابه و یا متفاوت با خرید قبلی تان می گردید. اما درست در همین زمان است که افراد سوجو به دنبال کلاهبرداری از شما هستند.

برنج

در هنگام خرید برنج اعلا عطر و طعم مهم است یا قد کشیدن برنج؟

عده ای از افراد برای خرید برنج با قیمت مناسب به سراغ برنج هندی و یا پاکستانی می روند. اما توصیه ما به این افراد استفاده از برنج ایرانی حتی به شکل لاشه می باشد. چرا که با قاطعیت می توان بیان کرد برنج ایرانی به صورت لاشه به مراتب بهتر از برنج های خارجی بی کیفیت می باشد. اغلب رستوران ها برای مصرف مشتریان خود از برنج طارم استفاده می کنند.

این نوع برنج بسیار لذیذ و خوش عطر می باشد. یکی از مواردی که در هنگام خرید برنج باید به آن دقت کنید عطر و بوی برنج می باشد. در هنگام خرید برنج، چند دانه از برنج را کف دست خود بریزید و به آن بدمید در همین زمان متوجه عطر بوی برنج می شوید. توجه داشته باشید علاوه بر عطر و بوی برنج ظاهر برنج نیز امری است مهم. اگر به دنبال برنجی هستید که خوب ری کند به دنبال برنج کهنه باشید. برنج تازه دارای رطوبت می باشد و به خوبی ری نمی کند.

تشخیص کهنگی و تازگی برنج بسیار راحت است. برنجی که دارای کهنگی است بسیار سفت می باشد. با اجازه فروشنده برنج به راحتی می توانید تعداد اندکی برنج در زیر دندان خود قرار دهید و متوجه سفت و سختی برنج شوید.

یکی دیگر از مواردی که می توانید متوجه تازگی و یا کهنگی برنج شوید رنگ برنج است. رنگ برنج کهنه تیره تر از رنگ برنج تازه می باشد.

برنج

کشت اول برنج را بخرم یا کشت دوم؟

اگر به دنبال برنج خوش عطر و طعم هستید بهتر است به دنبال برنج کشت دوم باشید. کشت اول برنج معمولا در فروردین انجام می شود و در مرداد برداشت می شود. بعد از عملیات برداشت کشت اول، کشاورزان زمین را آماده کشت دوم می کنند. معمولا کشت دوم در آبان و در فصل زیبای پاییز انجام می شود. معمولا کشت دوم بیشتر زمان می برد. عده ای معتقدند علت کیفیت برنج کشت دوم آفتاب پاییزی می باشد. همچنین مدت زمانی که برای کشت برنج دوم هم زمان می برد در کیفیت برنج بی تاثیر نیست. البته توجه داشته باشید قیمت برنج کشت دوم بیشتر از کشت اول می باشد.

چین اول و یا چین دوم؟

عده ای از کشاورزان بعد از برداشت چند شاخه از چین اول مجدد به آبیاری زمین مشغول می شوند. با این کار از کشت اول دو چین برنج برداشت می شود. کیفیت این برنج وابسته به عملیاتی است که کشاورز برای کشت و کار چین دوم انجام می دهد. در صورتی که برای چین دوم تنها وابسته به آب باران باشید برنج به دست آمده کیفیت خوبی نخواهد داشت. برای دریافت یک کیفیت مطلوب از برنج، باید برای کشت دوم، به طور دقیق آبیاری انجام دهید. با استفاده از این کار نتایج خارق العاده ای را دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است برنج چین دوم به هیچ عنوان با برنج کشت دوم برابری نمی کند.  در کل می توان بیان کرد برنج کشت دوم جزو بهترین برنج ایرانی می باشد.

روش های تشخیص برنج یک دست با برنج مخلوط

بهترین و راحت ترین روش برای تشخیص برنج خالص، نگاه کردن به برنج می باشد. چند دانه از برنج را در کف دست خود بریزید و به دقت آن را نگاه کنید اگر دانه برنج  استخوانی و دراز است تمامی دانه ها باید به این صورت باشند. همچنین به رنگ دانه ها نیز توجه کنید.اگر برنج کهنه خریداری کرده اید تمام دانه ها باید تیره باشند. در غیر اینصورت برنج ناخالص است و در اصطلاح می توان گفت برنج قاطی دارد.

در صورتی که برنج قاطی داشته باشد و یکدست نباشد کار خانم خانه بسیار سخت می شود.  هر نوع برنج دارای روشی خاص برای پخت می باشد و در صورتی که برنج یک دست نباشد به دست آوردن روش پخت برنج بسیار سخت می شود. و چه بسا تا پایان مصرف برنج به شیوه درست طبخ آن دست پیدا نکنید. در نتیجه در هنگام خرید برنج حتما به این مورد توجه نمایید.

خرید برنج اعلا

برای خرید برنج کدام نوع برنج بهتر است؟

عده ای از خریداران برنج در هنگام خرید برنج دچار سردرگمی می شوند و بین خرید برنج سفید و برنج قهوه ای نمی توانند انتخابی درست داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید برنج قهوه ای در اصل همان برنج سفید است. تنها با یک تفاوت. تفاوت برنج قهوه ای و سفید در پوسته برنج می باشد. پوسته برنج قهوه ای بسیار کلفت می باشد. لازم به ذکر است برنج دارای لایه های گوناگونی می باشد.

در صورتی که تنها لایه اول برنج را جدا کنید به برنج قهوه ای دست پیدا می کنید. ناگفته نماند برنج قهوه ای از نظر کیفیت غذایی بسیار بالا تر از برنج سفید می باشد. همچنین این برنج در مقایسه با برنج سفید دارای عطر و طعم بهتری نیز می باشد. به برنج قهوه ای در اصطلاح برنج سبوس دار نیز می گویند. این برنج دارای مواد معدنی بسیاری می باشد و برای بدن بسیار مفید است. اما این برنج باب سلیقه تمام افراد نیست و عده ای تنها به برنج سفید خو گرفته اند. به نوعی می توان گفت این برنج یک برنج ایرانی اعلا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد خرید برنج اعلا و انواع برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید.

 

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما