برنج اعلای شمال چگونه تشخیص داده می شود

امروزه راه های تشخیص برنج اعلا شمال بسیار سخت شده است. در ادامه این مقاله به این راه ها اشاره خواهیم کرد. بسیاری از محصولات کشاورزی عطر و طعم گذشته را ندارند. علت این امر این است که بیشتر مشتریان علاقه شان به سمت استفاده از برنج های شفافمی رود و تمایلشان بیشتر به استفاده از این نوع برنج ها می باشد. به همین دلیل شالی کاران پوست برنج را جدا می کنند و تراشیدن برنج را تا جایی ادامه می دهند که برنج به صورت کامل سفید شود. تا مورد علاقه تمام افراد باشد.

به همین دلیل کشاورزان شمال برنج را تا جایی می تراشند که برنج سفید و یکدست شود در نتیجه عطر و بوی برنج مانند قبل نخواهد بود. توجه داشته باشید در صورتی که برنج بسیار شفاف نباشد و رنگی نزدیک به کرم داشته باشد از عطر و طعم فوق العاده ای برخوردار است و دارای ارزش غذایی فوق العاده ای می باشد. با همه این اوصاف عطر و طعم برنج شمال هنوز هم بسیار مطلوب می باشد.

برنج اعلای شمال

 

ری کردن برنج ایرانی یکی از راه های تشخیص برنج اعلای شمال

برنج هایی که در شمال کشور کشت می شوند دارای عطر و طعم فوق العاده ای می باشند. تراکم این برنج ها در هنگام پخت بی نظیر می باشد. همین مورد یکی از ویژگی های اصلی برنج اعلای شمال می باشد.

ماندگاری خوب برنج اعلای شمال

یک برنج خوب باید در ماندگاری پخت نظیر پخت اول باشد. در هنگام استفاده از برنج خوب ایرانی ماندگاری برنج حرف اول را می زند. برای گرم کردن برنج از قبل مانده تنها کافی است مقداری آب بر روی برنج بریزید و بر روی حرارت بگذارید تا به خوبی داغ شود. در این کار برنج دقیقا مانند حالت اول خود می شود.

برنج اعلای شمال

 

 

ظاهر بی نظیر انواع برنج ایرانی

بهترین نوع برنج مربوط به برنج ناحیه شمال کشور می باشد. اگر چه مواردی را که قبل از آن ذکر کردیم مهم ترین ویژگی های یک برنج به حساب می آیند. اما در نظر داشته باشید ظاهر برنج نیز امری است مهم.

رنگ برنج

رنگ برنج نکته ای است که نباید خیلی به آن توجه داشته باشید. بر خلاف عقیده عده ای که می گویند رنگ برنج بر پخت برنج نیز تاثیر گذار است این چنین نیست. عده ای معتقدند اگر رنگ برنج سفید و یا کرم باشد یعنی برنج از کیفیت بی نظیری برخوردار است. در حالی که این چنین نیست رنگ برنج هیچ تاثیری بر پخت برنج ندارد. هر چقدر رنگ پوست و شلتوک برنج بیشتر تراشیده می شود برنج سفید تر می شود . ضخامت خود را از دست می دهد. در مجموع می توان بیان کرد از روی رنگ برنج نمی توان متوجه کیفیت پخت برنج شد. چرا که کیفیت برنج یک موضوع ذاتی مربوط به برنج می باشد و کیفیت پخت به رنگ برنج هیچ ربطی ندارد.

برنج اعلای شمال

 

بسته بندی و جمع بندی برنج اعلای شمال

به صورت کلی هر نوع برنج وابسته به این که در چه منطقه ای کشت و کار می شود، دارای بهترین و بدترین رتبه است. عوامل زیادی منجر به برداشت یک برنج خوب می شود. هم عوامل وابسته به کشاورز و هم عواملی که کشاورز در آن هیچ گونه دخالتی ندارد. اما در حالت کلی می توان بیان کرد برنج اعلای شمال دارای بهترین نوع برنج می باشد.

بهترین برنج ایرانی

در ادامه این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که بهترین نوع برنج ایرانی چه نوع برنجی می باشد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت اعلاترین برنج های ایرانی به شرح ذیل می باشد:

برنج هاشمی:

این نوع برنج برنج خوش پختی است که در ابتدا در شمال کشور در شهرستان گیلان کشف شد. این برنج از طریق شخصی به نام یوسف هاشمی کشف شد به همین دلیل اسم این برنج هاشمی است. به دلیل ویژگی هایی که این برنج داشت رفته رفته به شهر های شمالی دیگر هم انتقال پیدا کرد و آوازه آن در تمام شهر ها پیچید. این برنج دارای بیشترین سطح زیر کشت می باشد. به دلیل پخت و ویژگی هایی که این برنج دارد طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

نکته ای را که باید به آن توجه داشته باشید این است که برنج هاشمی یک از بهترین انواع برنج می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این نوع از برنج مقاومت بالای این برنج در برابر سموم کشاورزی می باشد. برای کشت این برنج کود بسیار کمی استفاده می شود.

برنج دم سیاه صدری:

این برنج جزو برنج های اعلا به حساب می آید. عطر فوق العاده این برنج باعث جذب علاقمندان زیادی به این برنج می شود. تفاوت این برنج با برنج هاشمی بسیار زیاد می باشد. این برنج از لحاظ ظاهر شبیه به برنج هاشمی می باشد. تفاوت عمده این برنج با برنج هاشمی در کم بودن محصول آن برنج می باشد. یعنی در یک هکتار مقدار کمتری برنج دم سیاه در مقایسه با برنج هاشمی برداشت می شود.

برنج طارم:

این برنج جزو خانواده های شلوغ برنج به حساب می آید. برنج طارم دارای زیر مجموعه های بسیاری می باشد. اما در حالت کلی می توان بیان کرد این برنج پاسخگوی هر نوع نیازی می باشد. چرا که عده ای از افراد به دنبال برنج خوش عطر هستند. عده ای نیز به دنبال برنج خوش پخت و خوش ری هستند. در نتیجه در حالت کلی می توان بیان کرد این نوع برنج پاسخگوی همه نیاز ها می باشد. و همه افراد با هر میزان بودجه می توانند برنج مناسب خود را تهیه نمایند.

برنج علی کاظمی:

کشف این برنج هم مانند برنج هاشمی است. یعنی این برنج در روستایی در فومن به دست کشاورزی به نام علی کاظمی کشف شد و در استان های دیگر گیلان طرفداران بسیاری پیدا کرد. این برنج در آب و هوای شمال بسیار خوش عطر و خوش پخت می شود. در تحقیقاتی که بر روی برنج علی کاظمی و برنج هاشمی انجام شد معلوم شد این دو نوع برنج جزو معطر ترین برنج های موجود در شمال کشور می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد برنج اعلای شمال و انواع برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما