بهترین برنج ایرانی چه نوع برنجی است؟

در این مقاله قصد داریم در خصوص بهترین برنج ایرانی و ویژگی هر کدام از برنج ها اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

 

بهترین برنج

بهترین برنج ایرانی و ویژگی های آن

در این مقاله به بهترین برنج ایرانی از لحاظ عطر و طعم می پردازیم. همچنین میزان ری در برنج و مجلسی بودن برنج، مطالبی را بیان می کنیم. یکی از بهترین برنج های ایرانی برنج دم سیاه گیلان است. این برنج جزو برنج های اعلا در ایران می باشد. بدون اغراق می توان این نوع از برنج را به عنوان بهترین برنج طعم دار ایرانی معرفی کرد. شکل این برنج، سفید به همراه رگه های کرم می باشد. که همین موضوع باعث شده است این برنج یک ظاهر منحصر به فرد داشته باشد.

در رده دوم این برنج ها می توان به برنج هاشمی اشاره نمود. این نوع از برنج یکی از برنج های دانه بلند و خوش پختی است که در رده دوم این جدول قرار دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این برنج ماندگاری بسیار بالای این برنج در برابر سموم و آفات می باشد. به همین جهت این برنج یکی از سالم ترین برنج هایی است که در شمال کشور در استان گیلان و مازندران کشت می شود. تفاوت در برنج هاشمی و برنج دمسیاه بسیار اندک است و به نوعی این دو برنج بسیار شبیه به هم هستند.

در رده سوم این جدول برنج علی کاظمی قرار دارد. این برنج یکی از برنج هایی است که از لحاظ عطر و کیفیت فوق العاده می باشد.

برنج ایرانی

برنج دم سیاه و ویژگی های این برنج

این برنج جزو خانواده برنج صدری می باشد. این برنج به دلیل ریشک سیاه رنگی که در آن قرار دارد به برنج دم سیاه معروف است. این نوع برنج از لحاظ کیفیت، طعم و عطر همچنین میزان ری کردن از برنج هایی نظیر برنج هاشمی و برنج علی کاظمی رتبه بسیار بالاتری دارد. طول این برنج در حالت خام تقریبا 6 میلیمتر است.. که در مرحله پخت قد می کشد و طول آن به 15 میلیمتر می رسد. شکل این نوع برنج و مقدار ری کردن آن به گونه ای است که برای مراسم مجلسی بسیار مناسب می باشد. این نوع از برنج برای ری کردن نیاز به آب فراوان دارد. توجه داشته باشید برای خیس کردن این برنج حتما آن را در ظرف های بزرگ خیس نمایید. این کار کمک می کند برنج برای ری کردن فضای کافی داشته باشد.

معمولا این برنج به دلیل سختی در امر کشت و کار و کم محصول بودن این برنج، کشاورزان کمتری به سراغ کشت و کار آن می روند و این برنج از لحاظ قیمت از برنج های دیگر گران تر می باشد. و این گرانی در مقابل کیفیت این برنج قابل توجیه است. لازم به ذکر است این نوع از برنج بیشتر در شهر های شمالی نظیر رشت، آستان اشرفیه کشت و کار می شود.

 

برنج هاشمی و ویژگی های این نوع از برنج

این نوع از برنج یکی از بهترین برنج های ایرانی می باشد. این برنج بسیار خوش پخت می باشد. این نوع از برنج دارای ساقه های بلند و کشیده می باشد. همچنین این برنج در برابر سموم مقاومت بالایی دارد و نیاز به سم پاشی زیاد برای کشت و برداشت نیست. این برنج نیز جزو برنج های اعلا به حساب می آید. همچنین از لحاظ قیمت این برنج گران تر از برنج های دیگر می باشد که باز هم می توان بیان کرد هنگام پخت این برنج متوجه علت گرانی این برنج خواهید شد. چرا که عطر و طعم این برنج بی نظیر می باشد.

برنج علی کاظمی و ویژگی های این نوع از برنج

این نوع از برنج هم یکی دیگر از بهترین برنج های ایرانی می باشد. این برنج در دسته برنج صدری قرار می گیرد. این برنج بیشتر در جلگه های شمالی کشور کشت و کار می شود. در شهر هایی نظیر صومعه سرا، فومن و گیلان. طول این برنج 7 میلی متر می باشد که در هنگام خیس کردن طول این برنج به 12 میلی متر هم افزایش پیدا می کند. این برنج در مقایسه با برنج دم سیاه و برنج هاشمی ظاهری تو پر دارند.

این برنج بعد از پخت باد کرده و در اصطلاح شفته می شود. به دلیل عطر و طعم ویژه و قیمت مناسبی که این برنج دارد، برای مصارف خانگی یک انتخاب بی نظیر محسوب می شود. توصیه ما به شما عدم استفاده این برنج در مجالس رسمی و مهمانی ها می باشد. چرا که این برنج به دلیل ظاهری که دارد برای پخت مجلسی مناسب نیست و بهتر است این برنج خوشمزه و لذیذ در مهمانی ها مورد استفاده قرار نگیرد.

بهترین برنج

 

 

برنج طارم عطری و ویژگی های این نوع از برنج

این برنج از قدیمی ترین و بهترین برنج های ایرانی می باشد. رنگ این نوع برنج سفید کدر می باشد. رنگ این برنج نزدیک به نباتی می باشد. این برنج از لحاظ ظاهری از برنج هاشمی و برنج دم سیاه ریز تر می باشد. این برنج در حالت کلی طولی معادل 7 میلی متر دارد. هنگامی که این برنج در مرحله خیس خوردن قرار دارد طول این برنج به 9 میلی متر نیز افزایش پیدا می کند. این برنج دارای عطر و طعم فوق العاده دلنشینی می باشد. این برنج از برنج های هاشمی و دم سیاه ظاهری ریز تر دارد.

اما از لحاظ کیفیت پخت با برنج طارم و علی اکبری برابری می کند و همین مورد یکی از ویژگی های منحصر به فرد این برنج می باشد. با خیالی آسوده از این برنج در مراسم و مجالس خود استفاده نمایید. قیمت این برنج نزدیک به برنج علی اکبری می باشد. شاید این برنج را با نام های دیگر بشناسید. نام هایی نظیر طارم استخوانی و یا طارم محلی.

برنج طارم هاشمی و ویژگی های این نوع از برنج

این برنج در میان ایرانیان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. رنگ این برنج سفید کدر متمایل به کرم می باشد. طول دانه های این برنج در حالت خشک 7 میلی متر می باشد و در حالتی که این برخ خیس شود طول آن به 13 میلی متر افزایش پیدا می کند. طارم هاشمی در اصل بذری مخلوط از بذر برنج هاشمی و بذر برنج طارم می باشد. این برنج در ظاهر از برنج طارم عطری درشت تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد بهترین برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید

 

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما