بهترین برنج ارگانیک چه برنجی می باشد؟

برنج جزو غذای اصلی ایرانیان می باشد. بهترین برنج ارگانیک ایرانی به دلیل کیفیت فوق العاده ای که دارد در آشپزخانه هر ایرانی پخت می شود. کیفیت برنج ایرانی به مراتب بیشتر از برنج خارجی می باشد. برنج ایرانی جزو مهم ترین وعده ایرانیان می باشد. این ماده غذایی بعد از گندم جزو مهم ترین وعده پر مصرف ایرانیان می باشد. برنج در انواع مختلف در کشور های متفاوتی کشت و کار می شود. اما برنج ایرانی دارای عطر و طعم فوق العاده ای می باشد. برنج ایرانی بسیار مرغوب و با کیفیت می باشد.

کشت این برنج در شهر های شمالی کشور به وفور انجام می شود. برنج های ناحیه شمال بسیار معروف می باشند. علت معروفیت این برنج در شهر های شمالی به دلیل آب و هوای مطلوب، رطوبت منطقه و خاک حاصلخیز آن منطقه می باشد. به طور کلی می توان اینگونه عنوان کرد که برنج تقریبا نیمی از کالری مورد نیاز افراد را تشکیل می دهد. خرید برنج با کیفیت یکی از دغدغه های اصلی افراد می باشد. هر خانواده باید با توجه به سلیقه ای که دارد اقدام به خرید بهترین محصول نماید. خرید برنج ارگانیک و طبیعی یکی از مواردی است که برای بسیاری از افراد مهم است. قیمت برنج ایرانی بر اساس کیفیت و میزان زحمتی که کشاورز برای آن می کشد دارای قیمت های متفاوتی می باشد.

بهترین برنج ارگانیک

بهترین برنج ارگانیک و معرفی این برنج

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با برنج ارگانیک آشنا کنیم. برنج ارگانیک به برنجی گفته می شود که در هنگام کاشت و برداشت آن از هیچ گونه سمی استفاده نشود. اگر کشاورز در هنگام کشت و کار از سم استفاده نکند برنجی که برداشت خواهد کرد ارگانیک است. توجه داشته باشید کشاورزی که از سم در هنگام کشت و کار برنج استفاده نمی کند مقدار کمتری برنج برداشت خواهد کرد. در نتیجه عدم استفاده کشاورز از سم باعث زیان به کشاورز می شود. چرا که مقدار کمتری برنج برداشت خواهد کرد.

بهترین برنج ارگانیک

برنج هاشمی، برنج ایرانی اعلا

برنج هاشمی به دلیل ظرافتی که دارد امکان سم پاشی به آن وجود ندارد. در نتیجه می توانید برنج هاشمی را تحت عنوان برنج ارگانیک خریداری نمایید. برنج هاشمی دارای عطر و طعم بی نظیری می باشد. با تهیه این برنج از مجموعه های معتبر می توانید این اطمینان را داشته باشید که برنجی ارگانیک خریداری کرده اید.

کشت و کار برنج در حالت کلی طی دو کشت و دو چین انجام می شود. برنج هایی که محصول چین دوم هستند از برنج های چین اول کیفیت بهتری دارند. چین دوم برنج به این شکل است که در هنگام برداشت برنج تنها چند خوشه از زمین برداشت می شود و بعد از این برداشت بلافاصله آبیاری زمین انجام می شود، تا زمین آماده چین دوم شود. چین دوم به فاصله بیست تا سی روز بعد از چین اول آماده برداشت می باشد.

کشت دوم برنج بعد از کشت اول انجام می شود. در کشت دوم زمین احتیاج به آب بیشتری دارد و غالبا برنجی که محصول کشت دوم می باشد دارای کیفیت بهتری است.

بهترین برنج ارگانیک و بذر سالم

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید بذر سالم در هنگام کشت و کار برنج می باشد. بذری که قصد کاشت آن را دارید نباید پوک باشد و باید عاری از هر گونه سم و آفت باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این مورد است که اگر قصد کشت وکار برنج طارم را دارید باید از بذر مرغوب برنج طارم استفاده نمایید. بذر در نتیجه کار بسیار مهم می باشد. بذر یک برنج باید کاملا ارگانیک و درجه یک باشد تا در هنگام برداشت برنج با یک برنج درجه یک مواجه شوید.

بهترین برنج ارگانیک

عوامل بسیاری در کیفیت یک برنج موثر می باشد. عواملی نظیر نحوه خشک کردن و چگونگی خشک کردن برنج، در کیفیت  قیمت برنج موثر می باشد. دقت داشته باشید یک برنج درجه یک باید کاملا اصولی و استاندارد خشک شود. به طور مثال برای خشک کردن برنج باید یک زمان استاندارد سپری شود. عده ای از افراد برای اینکه زمان خشک کردن برنج کاهش پیدا کند دما را افزایش می دهند. این کار باعث می شود برنج خروجی بی کیفیت باشد و در ظاهر برنج هم خط های عمودی و یا افقی ایجاد شود که این خط ها باعث شکنندگی برنج می شود. در نتیجه در هنگام خرید برنج به ظاهر برنج توجه کنید. چرا که اگر برنج دارای خطوط ریز عمودی و یا افقی باشد خروجی کار به هیچ عنوان مطلوب نخواهد بود

انواع برنج ایرانی

برنج ایرانی در انواع مختلفی عرضه و تولید می شود. برای خرید برنج ایرانی در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که به دنبال چه نوع برنج با چه ویژگی هایی هستید. اما به این نکته توجه داشته باشید که برنج ایرانی شکسته و  نیم دانه به مراتب از برنج خارجی درجه یک بهتر می باشد. سعی کنید قبل از خرید برنج راه های شناخت برنج خالص و ناخالص را به طور کامل بدانید. این کار  باعث می شود در هنگام خرید برنج یک انتخاب درجه یک داشته باشید. هزینه ای که بابت خرید برنج پرداخت می کنید به هیچ عنوان کم نیست. در نتیجه باید یک خرید بی نقص داشته باشید. در ادامه انواع برنج ایرانی را معرفی خواهیم کرد:

1-طارم هاشمی

2-طارم هاشمی دودی

3-طارم هاشمی محلی

4-هاشمی دودی

5-هاشمی

6-صدر

توجه داشته باشید در هنگام خرید برنج، اگر کیفیت در زمان پخت برایتان مهم است حتما برنج کهنه خریداری نمایید. چرا که کیفیت برنج کهنه در زمان پخت به مراتب از برنج تازه بیشتر می باشد.

برنج تازه به دلیل وجود رطوبت در هنگام پخت راحت خرد می شود و برنج به صورت نیم دانه نمایش داده می شود. برای فهمیدن تازگی و کهنگی برنج تنها کافی است برنج را در زیر دندان بگذارید و به آن فشار وارد کنید اگر بر اثر فشار دندان برنج پودر شد، برنج تازه است و مناسب برای پخت نیست. اما اگر بر اثر فشار برنج به چند تکه تبدیل شد، یعنی برنج قابل پخت می باشد و مدت زمانی از برداشت آن گذشت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد بهترین برنج ارگانیک و بهترین برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما