برنج هاشمی اعلاء و اطلاعاتی در این خصوص

برنج هاشمی یکی از بهترین برنج های ایرانی می باشد. این برنج دارای ویژگی های بی نظیری می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی برنج هاشمی اعلاء آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب با بهترین برنج ایرانی موجود در بازار آشنا شوید.

 برنج هاشمی اعلاء

کیفیت برنج هاشمی

هر جا حرف از کیفیت در برنج است قطعا نام برنج هاشمی را می شنوید. برنج هاشمی یکی از قدیمی ترین ها می باشد. به واسطه عطر و طعم بی نظیر این برنج، رفته رفته علاقمندان بسیاری جذب برنج هاشمی شدند. تنها نکته ای که باید در هنگام خرید برنج هاشمی به آن دقت کنید خرید از یک فروشگاه معتبر و خبره در زمینه خرید و فروش برنج می باشد.

توصیه ما به شما خرید برنج از مجموعه هایی می باشد که به صورت انحصاری خرید و فروش برنج انجام می دهند. مجموعه هایی که در کنار کار خرید و فروش برنج به فروش خواروبار نیز مشغول هستند از لحاظ کیفیت ارائه برنج دارای رتبه پایین تری هستند. در نتیجه توصیه ما به شما خرید از مجموعه های حرفه ای و با تجربه می باشد. چرا که افراد سودجو با مخلوط اندکی برنج درجه یک ایرانی با برنج بی کیفیت خارجی اقدام به فروش برنج خود می کنند. برای فروش برنج باید هزینه زیادی پرداخت کنید. برای پرداخت این هزینه سعی کنید مجموعه های با تجربه را انتخاب کنید.

محل کشت و کار این برنج در شمال کشور در استان گیلان می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای خرید برنج هاشمی نیازی به مراجعه به استان های شمالی کشور نیست و می توانید به راحتی از مجموعه های مطمئن خرید خود را انجام دهید. این برنج به قدری با کیفیت می باشد که کشاورزان بسیاری اقدام به ترکیب این نوع برنج با برنج های دیگر کرده اند. به طور مثال کشاورزان بسیاری با ترکیب برنج طارم با بذر برنج هاشمی اقدام به خلق برنج جدیدی کرده اند. که در نوع خود بی نظیر می باشد.

 برنج هاشمی اعلاء

عواملی که بر قیمت برنج  تاثیرگذار می باشد

قیمت ملزومات کشاورزی و کود مورد استفاده در کشت این برنج.

هزینه دستمزد کارگران هنگام کاشت و برداشت برنج.

میزان تورم تاثیر گذار بر بازار برنج.

هزینه حمل و نقل برای برنج هاشمی اعلاء.

هزینه آب مصرفی برای کشت و کار برنج.

نوسان قیمت ارز که بر قیمت نهایی برنج تاثیرگذار می باشد.

میزان صادرات در برنج.

برنج هاشمی اعلاء دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

انواع برنج هاشمی

استخوانی

فریدونکنار

آستانه اشرفیه

طارم هاشمی.

در ادامه به توضیح و معرفی ویژگی هر کدام از این برنج ها خواهیم پرداخت.

 استخوانی:

این برنج را شاید با نام برنج شیرودی شناخته باشید. یکی از بهترین انواع برنج ایرانی برنج هاشمی استخوانی می باشد. این برنج به دلیل ظاهر زیبایی که دارد بیشتر در مجالس و رستوران ها سرو می شود. این برنج به راحتی خرد نمی شود و بسیار سفت می باشد. یکی از نکاتی که در خصوص این برنج باید بدانید تاثیر ماندگاری بالای این برنج بر کیفیت برنج می باشد. یعنی هر چقدر میزان ماندگاری برنج بالا تر باشد کیفیت برنج نیز بالا تر می رود.

 برنج هاشمی اعلاء

 فریدونکنار:

این برنج معمولا در کیسه های 5 تا 10 کیلویی در بازار عرضه می شود. همانطور که از نام این برنج پیدا است این برنج در ناحیه فریدونکنار کشت و کار می شود. لازم به ذکر است این برنج جزو گران ترین برنج های موجود در بازار می باشد. نکته ای که باید در خصوص این برنج بدانید این است که معمولا در شهرستان فریدونکنار آب به وفور یافت می شود. از همین جهت امکان کشت دوم این برنج میسر می باشد. همچنین قیمت این برنج در کشت دوم بیشتر از کشت اول می باشد و از لحاظ کیفیت نیز این برنج بهتر از برنج کشت اول می باشد.

 آستانه اشرفیه:

همانطور که از نام این برنج پیدا است. این برنج بیشتر در ناحیه آستانه اشرفیه و اطراف گیلان کشت می شود. یکی از ویژگی های این شهر که موجب کیفیت بالای برنج کاشته شده در آن می شود وجود رودخانه سفید رود می باشد. وجود این رودخانه و آب و هوای مناسب باعث شده است این برنج جزو بهترین برنج های موجود در بازار باشد و علاقمندان بسیاری داشته باشد.

برنج طارم هاشمی:

همانطور که در بالاتر نیز ذکر کردیم به قدری برنج هاشمی از کیفیت بالایی برخوردار است که کشاورزان زیادی تمایل به ترکیب بذر این برنج با برنج های دیگر دارند. یکی از برنج هایی که با برنج هاشمی ترکیب شده است و نتایج فوق العاده ای را بر جای گذاشته است برنج طارم می باشد. با ترکیب بذر برنج طارم با برنج هاشمی یک ترکیب فوق العاده به اسم برنج طارم هاشمی به وجود آمده است.

مواردی را که در بالا به آن اشاره کردیم جزو بهترین برنج ها از خانواده برنج هاشمی می باشد.

مزیت های برنج هاشمی

خوش پخت و مجلسی بودن این برنج.

دارای عطر و بوی مطبوع و بی نظیر.

دانه های بلند و باریک.

عدم نیاز به استفاده از سم، برای آفات کشاورزی.

در امان بودن از حشرات و کرم های ساقه خوار.

برنج هاشمی در انواع مختلفی ارائه می شود تا پاسخگوی هر نوع نیازی باشد. به طور مثال عده ای از افراد به دنبال پخت برنج ایرانی درجه دو هستند تا از خرید برنج های بی کیفیت خارجی و پاکستانی راحت شوند. با خیالی آسوده اقدام به خرید برنج هاشمی درجه دو نمایید. چرا که خرید برنج درجه دو ایرانی به مراتب بهتر از خرید برنج درجه یک خارجی می باشد. مواردی که ممکن است باعث تغییر درجه و یا افت درجه در برنج هاشمی درجه یک شود به شرح ذیل می باشد:

میزان خرده و لاشه در برنج.

اندازه دانه های موجود در گونی برنج.

میزان ضایعات موجود در برنج مصرفی.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد برنج هاشمی اعلاء و انواع برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما