برنج هاشمی اصل و ویژگی های این برنج

برنج هاشمی جزو بهترین برنج های موجود در بازار می باشد. این برنج به دلیل ویژگی هایی که دارد علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است. عده ای از سودجویان به دنبال عرضه برنج تقلبی به جای برنج هاشمی اصل هستند. در نتیجه در هنگام خرید برنج هاشمی باید ویژگی های برنج هاشمی اصل را بدانید تا بتوانید یک خرید خوب را تجربه نمایید. شخصی که قصد خرید برنج را دارد باید ویژگی های یک برنج خوب را بداند چرا که برای خرید برنج باید هزینه زیادی را پرداخت نمایید. در نتیجه باید اصول خرید یک برنج اصل را بدانید تا متضرر نشوید. در ادامه به راه های تشخیص برنج اصل از برنج تقلبی اشاره خواهیم کرد.

برنج هاشمی اصل

یکدست بودن برنج:

برنج هاشمی دارای عطر مطبوعی می باشد. عده ای از سودجویان برای کسب منفعت اندکی برنج هاشمی اصل را با برنج خارجی یا برنج پاکستانی مخلوط می کنند. این کار باعث می شود هنگام باز کردن گونی برنج پاکستانی و یا خارجی با عطر برنج ایرانی مواجه شوید و فکر کنید برنج ایرانی است. در نتیجه هنگام خرید برنج اصل ایرانی باید به این موارد توجه نمایید. برای تشخیص یک دست بودن برنج دو راه کلی وجود دارد که در ادامه به این دو راه اشاره خواهیم کرد:

راه اول: چند دانه برنج را از گونی خارج نمایید و با دقت به آن نگاه کنید اگر برنجی که در دست دارید در اندازه های مختلف و دارای رنگ مختلف بود یعنی این برنج نا خالص نیست.

برنج هاشمی اصل

راه دوم: چند دانه برنج را بر روی یک سطح شیشه ای بریزید و از زیر به برنج هایی که بر روی شیشه قرار دارند نور بتابانید. در صورتی که نور به صورت یکسان از تمام دانه ها گذشت یعنی برنج خالص است. اما در صورتی که نور به صورت یکسان و مساوی از دانه ها عبور نکند یعنی برنج ناخالصی دارد و تقلبی است.

عطر و بوی برنج:

یکی از راه هایی که به راحتی می توانید متوجه برنج هاشمی اصل از تقلبی شوید عطر و بوی آن می باشد. لازم به ذکر است عطر برنج ایرانی در هیچ کدام از برنج های خارجی وجود ندارد. در نتیجه در هنگام خرید برنج هاشمی حتما چند دانه از برنج را بو کنید. در صورتی که برنج بوی مطبوعی بدهد یعنی برنج اصل است. برای انجام این آزمایش تنها کافی است به برنج بدمید و بعد بلافاصله درون دهان خود قرار دهید اگر متوجه عطر برنج شدید یعنی برنج اصل است و فاقد ناخالصی می باشد.

پخت برنج:

اگر قصد خرید برنج در اندازه زیاد را داشتید بهتر است ابتدا خیلی کم از برنج خریداری نمایید و بعد از طبخ تصمیم به خرید عمده برنج بگیرید. چرا که در نهایت یک برنج با کیفیت در هنگام طبخ مشخص می شود که خالص است یا خیر.

روش پخت برنج هاشمی اصل

طبخ این برنج بسیار راحت می باشد تنها کافی است پخت برنج را چند مرحله تکرار کنید تا راه پخت برنج را متوجه شوید. چرا که هر برنج با توجه به کیفیتی که دارد در پخت نیز متفاوت می باشد. در ابتدا بهتر است برنجی را که قصد پخت آن را دارید به مدت 20 تا 30 دقیقه خیس نمایید. توجه داشته باشید در هنگام خیس کردن برنج حتما از نمک استفاده نمایید. چرا که که نمک باعث می شود برنج در هنگام طبخ وا نرود. در نتیجه در هنگام خیساندن برنج حتما از نمک استفاده نمایید. توجه داشته باشید هنگامی که برنج در حال جوشیدن است حتما به آن روغن اضافه کنید. این کار باعث می شود دانه های برنج بهم نچسبند.

برنج هاشمی اصل

قیمت برنج هاشمی اصل، برنج اعلا ایرانی

برنج هاشمی به دلیل کیفیت و ویژگی هایی که دارد از برنج های دیگر اندکی گران تر است. البته که این گرانی توجیه دارد و توجیه آن کیفیت بی نظیر این محصول می باشد. اما به صورت کلی نمی توان برای برنج هاشمی قیمت کلی در نظر گرفت چرا که این برنج در هر مکانی که کشت و کار می شود با توجه به کیفیت کار کشاورز، کیفیت زمین کاشتی و دیگر موارد قیمت های متفاوتی دارد. اما در حالت کلی می توان اینگونه بیان کرد که برنجی هاشمی اگر به صورت خالص و یکدست باشد گران تر از برنج هاشمی نیم دانه و یا  خرده برنج می باشد.

 

 

 

پاسخ به سوالات پر تکرار شما دررابطه با برنج هاشمی اصل

 

قیمت برنج هاشمی را به طور دقیق چگونه متوجه شویم؟

برای مطلع شدن در خصوص قیمت برنج هاشمی اعلا می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما باشیم.

برنج طارم بهتر است یا برنج هاشمی؟

این دو برنج در کیفیت حرف اول را می زنند. تنها تفاوت این برنج با برنج طارم در عطر و بوی آن و خوش خوراک بودن آن می باشد. برنج هاشمی دارای دانه های پر تری می باشد و همین یکی از دلایل خوش خوراکی این برنج محسوب می شود. نکته بعدی عطر و بوی این برنج می باشد که در مقایسه با برنج طارم یک سر و گردن بالاتر می باشد.

قیمت برنج طارم ارزان تر است یا قیمت برنج هاشمی؟

با توجه به ویژگی هایی که برنج هاشمی دارد قیمت آن نیز بالاتر از برنج طارم می باشد. اما به این نکته توجه داشته باشید که این اختلاف خیلی زیاد نیست. و همانطور که اشاره کردیم این دو برنج جزو برنج های خوب ایرانی می باشند. افراد با توجه سلیقه شان بین این دو برنج انتخاب می کنند که کدام یک را خریداری نمایند.

آیا به نظر شما خرید برنج هاشمی به صرفه است؟

برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که به دنبال چه برنجی هستید و در یک برنج خوب چه مواردی برای شما مهم است.

نکته قابل ذکر در این برنج ارگانیک بودن آن می باشد. چرا که این برنج به دلیل ساختار ضعیفی که در ساقه دارد از ورود هر گونه حشره و یا کرم به درون خود جلوگیری می کند. در نتیجه در هنگام کشت و کار این برنج از سم کمتری استفاده می شود و همین دلیل باعث می شود این برنج ارگانیک باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد برنج هاشمی اصل و انواع برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما