برنج ایرانی اعلا و ویژگی های برنج خوب

در این مقاله می خواهیم در خصوص برنج ایرانی اعلا  و طریقه شناسایی این برنج اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

برنج ایرانی

برنج ایرانی اعلا و چگونگی شناخت یک برنج خوب

با قاطعیت می توان بیان کرد یکی از بهترین برنج های موجود در دنیا مربوط به کشور ایران می باشد. در کشور عزیزمان ایران سالانه برنج های متفاوتی کشت و برداشت می شود. هر کدام از این برنج ها دارای یک ویژگی بی نظیر می باشند. تنها کافی است ویژگی های برنجی که قصد خرید آن را دارید بدانید تا با توجه به سلیقه خود و خانوادتان بهترین نوع برنج را انتخاب نمایید. در ادامه این مقاله به انواع برنج ایرانی که در کشور ایران کشت و برداشت می شود اشاره می کنیم تا اطلاعات کافی و لازم را در هنگام خرید برنج ایرانی کسب کرده باشید.

برنج صدری

یکی از بهترین برنج هایی که کشت و برداشت می شود برنج صدری است. این برنج دارای کیفیتی بومی و مطلوب می باشد. معمولا این برنج در استان های شمالی کشور نظیر گیلان و مازندران کشت و برداشت می شود. شکل این برنج قلمی گچی می باشد. رنگ این برنج متمایل به کرم است. شاید برایتان جالب باشد بدانید مقدار پروتئین موجود در این برنج بالای 8 درصد می باشد. برای انجام این آزمون می توانید تعدادی دانه برنج را در کف دست خود بگیرید با این کار چربی را به صورت کامل در بر روی پوست خود احساس می کنید. طول این برنج به صورت خام حدود 7 میلی متر می باشد. بعد از طی مراحل فوق طول این برنج به 13 میلی متر هم می رسد.

برنج

 

برنج دم سیاه برنج ایرانی اعلا

این برنج یک برنج مرغوب و اعلا در دسته برنج های ایرانی می باشد. این برنج به واسطه ظاهری که دارد اصطلاحا به نام دم سیاه شهرت پیدا کرده است. طول دانه های برنج به صورت خام 5 میلی متر می باشد و بعد از پخت طول این دانه تا 15 میلی تر نیز افزایش پیدا می کند. دانه های این برنج به علت دارا بودن خواص شیمیایی که دارد بعد از پخت ظاهر مجلسی و سفید خود را حفظ می کند. این برنج در استان های شمالی کشت و برداشت می شود. این برنج بیشتر در استان های مازندران و رشت موجود می باشد. نام دیگر این نوع از برنج، برنج دم سیاه آستانه می باشد.

برنج دم سفید یکی از اعلاترین برنج های ایرانی

این برنج زیر دسته برنج صدری قرار می گیرد. این برنج بیشتر در استان های گیلان و رشت برداشت می شود. طول این دانه در حالت خام نزدیک به 4 میلی متر می باشد و بعد از گذراندن عملیات پخت طول این دانه تا 9 میلی متر نیز افزایش پیدا می کند. برای افرادی که به دنبال عطر در برنج هستند این انتخاب یک انتخاب بی نظیر است.

 

 

برنج دم زرد و معرفی این برنج اعلا

این برنج هم نظیر برنج دم سفید از خانواده برنج صدری می باشد. این برنج هم دقیقا مشابه برنج دم سفید می باشد. تنها تفاوت این دو برنج در عطر و بوی آن است. عطر برنج دم سفید از برنج دم زرد به مراتب بیشتر می باشد.

برنج دم سرخ و ویژگی های این برنج

این برنج هم همانند مدل برنج دم زرد و دم سفید زیر دسته برنج طارمی می باشد. این برنج بسیار خوش خوراک و خوش پخت می باشد. ریشک شلتوک در این برنج قرمز رنگ می باشد. به همین دلیل به این برنج دم سرخ گفته می شود. طول این برنج در حالت خام نزدیک به 7 میلی متر می باشد. بعد از پخت طول این برنج تا 10 میلی متر افزایش پیدا می کند.

برنج اعلا

 

برنج ایرانی اعلا

هر کدام از مواردی را که در بالا تر ذکر کردیم از بهترین برنج های ایرانی می باشد. این موارد دارای زیر مجموعه های دیگری می باشد که هر فرد می تواند با توجه به ذائقه و بودجه ای که دارد یک انتخاب مناسب داشته باشد. توجه داشته باشید یک برنج اعلا باید در تمام مراحل بهترین باشد. به طور مثال برنج باید در مرحله ما قبل از پخت و پخت به بهترین شکل ممکن باشد. توجه داشته باشید برنج اعلا تنها نباید در عطر و بو خوب باشد بلکه باید در تمامی مراحل شکل و بویی بی نظیر داشته باشد.

تفاوت کیفیت در محله های مختلف

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید تنها به یک منطقه از شمال کشور اکتفا نمایید و تنها از آن منطقه خرید خود را انجام دهید. چرا که هر منطقه از شمال کشور دارای خاکی متفاوت و در نتیجه محصولی متفاوت و منحصر به فرد می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ظاهر برنج در پخت نهایی برنج تاثیر گذار است. در هنگام خرید برنج حتما به این نکته توجه داشته باشید که برنج دارای دانه های خرد و یا شکسته نباشد. در اصطلاح به شکسته های برنج لاشه برنج نیز گفته می شود.  چرا که لاشه برنج در انتها و در زمان پخت باعث جلوه بسیار زشت برنج می شود. در نتیجه برای خرید برنج ایرانی اعلا باید به این نکات توجه داشته باشید.

سخن پایانی

در انتها اگر بخواهیم یک برنج ایرانی اعلا را به شما معرفی نماییم باید اینگونه گفت که هر کس باید با توجه به ذائقه ای که دارد بهترین انتخاب را داشته باشد. عده ای از افراد به دنبال عطر و طعم در برنج هستند. عده ای دیگر به دنبال ری مناسب برنج هستند تا ظاهر مجلسی برنج حفظ شود. و عده ای دیگر نیز به دنبال برنج سالم هستند. اگر به دنبال برنج سالم هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از برنج هاشمی می باشد. علت این انتخاب برای شکل ظاهری برنج می باشد. چرا که این برنج نازک می باشد و در صورت ورود سموم برنج شکسته می شود و حالت خود را از دست می دهد. در نتیجه با انتخاب این نوع برنج می توانید از این انتخاب مطمئن باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد برنج ایرانی اعلا می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما