انواع برنج هاشمی و معرفی این نوع برنج

برنج هاشمی جزو بهترین و محبوب ترین انواع برنج ایرانی می باشد. رنگ این برنج در ظاهر سفید مایل به کرم می باشد. قد این برنج کاملا کشیده است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که علت نامگذاری این برنج چه می باشد؟ علت نام گذاری این برنج به دلیل کاشف آن آقای هاشمی می باشد. کیفیت این برنج به واسطه منطقه ای که در آن کشت و کار انجام می شود متفاوت می باشد.

انواع برنج هاشمی

ویژگی های ظاهری برنج هاشمی، برنج ایرانی اعلا

این برنج دارای ویژگی های بسیاری است. دلیل محبوبیت این برنج نیز ظاهر آن می باشد. در ادامه به ویژگی های ظاهری این برنج خواهیم پرداخت.

خوش پخت و خوش عطر

دارای ویژگی های ظاهری فوق العاده

دانه قلمی و بلند

رنگ سفید مایل به رنگ کرم

میزان ری مناسب بعد از پخت

بو و عطر فوق العاده

تمام ویژگی هایی که برنج های دیگر تک و توک دارند این برنج به صورت کامل دارد. لازم به ذکر است هضم این برنج فوق العاده می باشد. در کل برنج ایرانی دارای شهرت جهانی است و این برنج یکی از شناخته ترین انواع برنج ایرانی می باشد.

انواع برنج هاشمی

طارم یا هاشمی(بهترین برنج ایرانی)

عده ای از افراد بر سر دوراهی انتخاب بین برنج هاشمی و برنج طارم می مانند. برنج طارم دارای پخت راحت تری است و به دلیل ظاهری که دارد بیشتر برای مجالس استفاده می شود. اما با قاطعیت می توان بیان کرد عطر و طعم برنج هاشمی را هیچ کجا نمی توانید پیدا کنید. طعم این برنج به دلیل ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم فوق العاده می باشد.

انواع برنج هاشمی

برنج هاشمی دارای انواع گوناگونی می باشد. اما در حالت کلی به دو دسته برنج سرد و گرم دسته بندی می شود:

برنج سرد

برنج گرم

منظور از دسته بندی برنج سرد، برنج هایی است که ده روز دیر تر از برنج گرم برداشت می شود. طبق تحقیقاتی که کارشناسان تغذیه بر روی این دو برنج انجام داده اند برنج سرد از لحاظ کیفیت به مراتب بهتر از برنج گرم می باشد. دسته بندی برنج هاشمی به شرح ذیل می باشد:

طارم هاشمی

صدری هاشمی

دودی هاشمی

توجه داشته باشید بسیاری از سودجویان به دنبال فروش محصولات تقلبی و خارجی به افراد هستند. در نتیجه توصیه ما به شما خرید برنج از یک مرکز معتبر می باشد. چرا که هزینه ای که برای برنج پرداخت می کنید کم نیست و باید یک محصول درجه یک را خریداری نمایید.

انواع برنج هاشمی

بهترین نوع پخت 

طبخ برنج هاشمی بسیار راحت می باشد. تنها کافی است نهایتا دوبار اقدام به پخت نمایید تا با پخت این برنج آشنا شوید. پخت این برنج را می توانید به صورت کته و آبکش انجام دهید.

نکات طلایی برای پخت برنج: اگر قصد پخت برنج به صورت کته را دارید در ابتدا بهتر است برنج را با آب ولرم شستشو دهید.

در هنگام شستشو برنج به هیچ عنوان برنج را چنگ نزنید. این کار باعث می شود برنج خرد شود.

از ریختن نمک به برنج خیس خورده امتناع نکنید. چرا که عدم استفاده از نمک در برنجی که در حال خیس خوردن است باعث وا رفتن برنج در حالت پخت می شود.

طارم هاشمی

این برنج جزو شناخته ترین نوع از انواع برنج ایرانی می باشد. ظاهر این برنج کشیده و رنگ آن سفید مایل به کرم می باشد. در ادامه به معرفی ویژگی های برنج طارم هاشمی اشاره خواهیم کرد:

ظاهری عالی

طعمی دلپذیر

دانه قلمی و بلند

رنگ سفید مایل به کرم

ری مناسب بعد از پخت برنج

بو و عطر بسیار مطبوع

هضم بسیار آسان.

راه های تشخیص برنج طارم هاشمی به شرح ذیل می باشد:

رنگ این برنج سفید است و با دقت به برنج متوجه تناژ رنگی کرم در برنج خواهید شد.

قد دانه بلند است. قطر دانه برنج در ابتدا و انتهای برنج با یک دیگر متفاوت می باشد.

اگر امکان پخت این برنج را دارید قطعا بعد از پخت متوجه عطر و طعم بی نظیر آن خواهید شد.

 دودی هاشمی

این برنج دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. همین ویژگی ها باعث شده است این برنج در سراسر دنیا علاقمندان خود را داشته باشد. شاید برایتان سوال باشد برنج چگونه دودی می شود؟

در گذشته افراد برای دودی کردن برنج، اقدام به سوزاندن چوب درختان می کردند و هر تکه چوب سوخته را درون گونی برنج قرار می دادند. اما امروزه برای دودی کردن برنج کارخانه ها کار را راحت کرده اند و با استفاده از ابزار خاص اقدام به دودی کردن برنج می کنند.

در ایام قدیم دودی کردن برنج به منظور جلوگیری از ایجاد حشره درون برنج انجام می شد. اما امروزه این کار برای عطر بخشیدن به برنج انجام می شود.

یکی از تفاوت های بزرگ این نوع برنج با برنج های معمولی شیوه پخت آن می باشد. برای پخت برنج های دیگر از دو روش کته و آبکش می توانید استفاده کنید. اما برای پخت برنج دودی بهتر است تنها از روش آبکش طبخ را انجام دهید. چرا که با استفاده از این روش عطر و طعم برنج دو چندان می شود. لازم به ذکر است طبق تحقیقات انجام شده استفاده از این برنج باعث کاهش قند خون در افراد می شود. با توجه به زحماتی که برای پخت این برنج انجام می شود قیمت آن در مقایسه با انواع دیگر برنج هاشمی کمی بالاتر است.

ویژگی برنج دودی به شرح ذیل می باشد:

عطر و بوی فوق العاده

ری مناسب برنج بعد از پخت

ماندگاری فوق العاده بعد از پخت

کیفیت بالای برنج

 صدری هاشمی

این برنج جزو برنج های لوکس ایرانی می باشد. از ویژگی های اصلی این برنج می توان به ری مناسب و عطر و طعم فوق العاده آن اشاره نمود. این برنج دارای طول زیاد و عرض کمی می باشد. رنگ این برنج استخوانی می باشد. یکی از روش های تشخیص این برنج از انواع دیگر برنج مالش این دو برنج بین دو انگشت می باشد. با این روش چربی به دست منتقل می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر در مورد انواع برنج هاشمی و انواع برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما