انواع برنج ایرانی و معرفی مشخصات آن

انواع برنج ایرانی و معرفی آن.

برنج یکی از اصلی ترین مواد غذایی در بین ایرانیان می باشد. اغلب مردم در ایران از برنج به عنوان وعده اصلی خود استفاده می کنند. در ادامه این مقاله به معرفی انواع برنج ایرانی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انواع برنج

 

بهترین انواع برنج ایرانی به شرح ذیل می باشد:

کشت دوم

هاشمی

طارم

علی کاظمی

و غیره.

شاید بتوان گفت بدون تردید بهترین نوع برنج، برنج کشت دوم می باشد. بعد از برنج نوع کشت دوم برنج هاشمی و طارم در لیست بهترین نوع برنج قرار می گیرند. برنج کشت دوم از عطر و طعم بسیار خوبی برخوردار است. دانه های این برنج در مقایسه با برنج های دیگر بلند تر می باشد. در نتیجه اگر به دنبال برنجی هستید که علاوه بر عطر و طعم ظاهری مجلسی هم داشته باشد برنج کشت دوم را انتخاب نمایید. در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتر در خصوص معرفی هر کدام از برنج ها می پردازیم.

 

 

انواع برنج

معرفی برنج هاشمی یکی از انواع برنج ایرانی

برنج هاشمی یکی از بهترین برنج های ایرانی می باشد. این برنج کاملا ایرانی است و اولین بار این برنج توسط فردی به نام یوسف هاشمی زاده کشف شد. کشت این نوع از برنج اغلب در شهر های گیلان، مازندران و گلستان انجام می شود. این برنج عطر و طعم فوق العاده ای دارد. نکته ای که حائز اهمیت می باشد پخت برنج است. پخت برنج، در نتیجه نهایی کار بسیار تاثیر گذار است.

توجه داشته باشد هر نوع برنج با توجه به نوع کشتی که دارد دارای طبخ متفاوتی می باشد. به صورت کلی می توان بیان کرد این نوع برنج برای افرادی مناسب است که به دنبال عطر و طعم در برنج هستند و از لحاظ بودجه محدودیتی ندارند. شاید برایتان جالب باشد بدانید این نوع از برنج هر ساله در استان گیلان و مازندران به عنوان پر کشت ترین برنج معرفی می شود.

این نوع برنج یعنی برنج هاشمی دارای دو نوع سرد و گرم می باشد. این برنج با ویژگی های فوق العاده ای که دارد توانسته است علاقمندان بسیاری را در خارج از ایران به خود جذب نماید. با قاطعیت می توان این نوع از برنج را به عنوان بهترین برنج ایرانی معرفی نمود. این برنج به دلیل نوع کشت و برداشتی که دارد از ایجاد هر گونه سم و آفات در امان است و همچنین این برنج دارای ماندگاری بسیار خوبی می باشد.

معرفی برنج طارم

یکی دیگر از برنج هایی که در لیست بهترین برنج های ایرانی قرار می گیرد و دقیقا مانند برنج هاشمی یک برنج ایرانی فوق العاده می باشد. این برنج مورد پسند افرادی می باشد که به دنبال عطر در برنج هستند. چرا که این برنج از عطر بی نظیری برخوردار است. لازم به ذکر است این نوع از برنج بیشتر در استان مازندران کشت می شود. دلیل کشت در این منطقه به دلیل آب و هوا در استان مازندران می باشد. این استان برای کشت برنج بسیار مطلوب می باشد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این برنج مزایای فوق العاده آن می باشد. به دو دسته تقسیم می شود:

 طارم عطری

 طارم هاشمی.

تفاوت این دو نوع برنج در ظاهر و عطر می باشد. دانه های برنج طارم هاشمی درشت تر است . دارای پخت بهتری می باشد. اما در مقابل برنج طارم عطری، عطر فوق العاده ای دارد. توجه داشته باشید برنج طارم هاشمی در مقایسه با برنج طارم عطری از عطر کمتری برخوردار است اما این یک ضعف برای برنج طارم هاشمی نیست.

برنج

معرفی برنج علی کاظمی

همانطور که از نام این برنج پیدا است این برنج در ابتدا توسط کشاورزی به نام علی کاظمی کشت و برداشت شد. این برنج در ابتدا در شهرستان فومن کشت و برداشت شد. رفته رفته به واسطه محبوبیتی که این نوع از برنج پیدا کرد در شهر های دیگر نظیر مازندران و گیلان نیز کشت شد.

این  برنج در مقایسه با برنج های دیگر از قد کوتاه تری برخوردار است. اما نکته قابل توجه مزه و طعم این نوع برنج می باشد. با قاطعیت می توان بیان کرد مزه و طعم این برنج به قدری فوق العاده می باشد که ظاهر این برنج در مقابل عطر طعم آن اصلا مهم نیست. لازم به ذکر است قیمت مناسب این برنج در مقایسه با برنج های دیگر یکی دیگر از ویژگی های این برنج محسوب می شود. به همین دلیل توانسته است علاقمندان بسیاری را به خود جلب نماید.

معرفی برنج صدری

این نوع از برنج جزو برنج های مرغوبی می باشد که در استان گیلان کشت و برداشت می شود. این برنج در مقایسه با برنج های دیگر طرفداران کمتری دارد. اما یکی از نقاط قوت این نوع از برنج ظاهر زیبای آن است. به واسطه همین ظاهر مجلسی این برنج علاقمندان بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از وجه تمایز های این برنج با برنج هایی که در بالا تر ذکر کردیم رنگ آن است. رنگ این برنج سفید مایل به کرم می باشد.

این برنج به دلیل ظاهر بسیار زیبایی که دارد طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است .

این نوع برنج در بسیاری از مجالس استفاده می شود. این برنج به میزان کم کشت و کار می شود و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به سایر برنج ها دارد.

این برنج به دلیل رنگ خاصی که دارد به نام های ریشک و یا دم شلتوک معرفی می شود.

معرفی برنج شیرودی

این برنج رنگی شبیه به استخوان دارد. این محصول بیشتر در استان مازندران کشت و برداشت می شود. ظاهر این برنج بسیار شبیه به برنج هاشمی می باشد. همچنین به دلیل کیفیتی که دارد با برنج هاشمی مقایسه می شود. لازم به ذکر است این برنج به واسطه ظاهری و طعمی که دارد در بسیاری از مجالس استفاده می شود و علاقمندان مخصوص به خود را دارد.

در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع برنج ایرانی بپردازیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم در این خصوص را کسب کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیش تر و تکمیلی تر در مورد انواع برنج ایرانی می توانید با مجموعه برنج آزمون به آدرس Berenjazmon.com در ارتباط باشید

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما